<<< zpět na VANDRUJ.CZ

Malý přechod Krkonoš (vloženo 13.1.2015)

dlouho jsem plánoval udělat o víkendu kratší přechod našeho nejvyššího pohoří (okruh cca 40km). Bohužel získání potřebného povolení od mojí ženy byl nadlidský výkon. Připadal jsem si jako předrevoluční hašišák žádající výjezdní doložku na cestu do Londýna. Nakonec se vše podařilo a já na Rolling Stones, tedy chci říct do Krkonoš odjel - popravdě zdrhl.

Byl přelom květen-červen a na víkend hlásili meterologové perfektní počasí - vytrvalý déšť, zimu, vítr a mlhu (to hlavně na horách). Já však těm babským povídačkám nevěřím - jsem totiž vědecky založený člověk a tak jsem celý týden prosil Krakonoše aby byl k nám o víkendu milosrdný . Nakonec milosrdný byl a seslal na nás pouze mírný déšť, zimu, vítr a mlhu. Toto počasí nás doprovázelo cca 30 km, pak déšť a mlha povolila a my jsme spatřili občas nějaké výhledy. Nebudeme ale předbíhat.

Plán měl byl takový: sraz v pátek v Praze před firmou - Kejvák, Ziky, Dan a já přesně v 17:00. V 19:00 budeme ve Špindlu, dáme pivo a v 22:00 spát. Ráno v 6:00 vyrazíme za krásného počasí na cestu (doprovázet nás budě zpěv ptáků). Pak přeběhneme plánovanou trasu s výhledy do širokého okolí a odpoledne hurá domů...

Realita: sraz v pátek před firmou - Kejvák, Ziky, Dan a já přesně v 19:00, ve Špindlu jsme parkovali ve 21:33, dáváme pivo, dvě, tři.... a ve 3:00 jdeme spát. Ráno v 9:00 jsme vyrazili za deštivého a mlhavého počasí na cestu (bolela nás hlava, doprovázel nás zpěv cirkulárky) . Výstup kolem Medvědína šel dobře, občas jsem měl pocit, že jsem v mlze zahlédl Zikyho, který šel cca 1m přede mnou, ale nemohl jsem to s určitostí říci, dokud jsem do něho omylem nevrazil když si zavazoval botu. Mlha byla tak hustá, že by se dala krájet jedině motorovou pilou a u Vrbatky začalo ještě k tomu foukat tak studeně, že jsem si přestal být jistý jestli mám svoje pohlaví.

Cesta dál vedla kolem Pančovských vodopádů. Náhlou průtrž jsme přečkali s tatrankou na Vrbatce a jakmile to alespoň trošičku šlo ,vyrazili jsme dál na Sněžné jámy. Pohled do Sněžných jam byl úchvatný (byl tam sníh - škoda že jsem si nevzal pekáč...). Dále jsme pokračovali po červené na Špindlerovu boudu. Tam to Kejvák s Danem zabalili - nevěřili mi, že se počasí umoudří a radar,meterologové a všichni ostatní kromě mě se pletou. Vydali se tedy dolu do Špindlu a já se Zikoušem jsme pokračovali dále na Sněžku. Obloha se opravdu vyjasnila a my konečně před Luční boudou spatřili nějaký ten výhled . Na Sněžce sice krapet foukalo (uši nás fackovali do očí), ale i tak jsme byli rádi za umoudřené počasí. Pak už jsme jen seběhli zpět k Luční a přes vrchol Krakonoš do Špindlu.

Trasa: Ze Špindlu po červené na Vrbatovou Boudu , dále pokračovat po červené kolem Hančova a Pančovského vodopádu na Labsku boudu, z Labské to vzít kousek po zelené na žlutou (Labská b. rosc.) a vyběhnout po žluté na Sněžné jámy.Tam se pokochat výhledem a přes Petrovku a Śpindlerovku po červené na Sněnžku. Ze Sněžky dál po červené na Jubilejní cestu z které seběhnout po modré na Luční b. a nakonec po červné přes Krakonoš zpět do Špindlu.

délka: cca 43 km.

typ: okruh

kočárek: jenom ti největší drňáci